Duktiga Dorothea :)

Idag har jag anledning att ge mig själv beröm..
Jag ahr klarat att gå igenom en situation som gjorde mig väldigt upprörd (nåja.. ganska väldigt upprörd i alla fall) Utan att bli osams med någon eller ta fram min irriterade röst.
När, Var och hur då?
Jo såhär var det.. En kvinnlig klasskamrat till mig hade ett boktips tidigare idag under våran svenskalektion.
Boken hon hade läst var "med uppenbar känsla för stil - ett reportage om manlighet" där författaren Stephan Mendel-Enk som man hör på boknamnet gör ett reportage om manlighet.
Eftersom boken varit mycket omtalad är det en något provocerande syn han ger på manlighet, kan jag tänka mig. Jag kan inte uttala mig eftersom jag inte läst boken... än.
Men i allafall.. Under redovisningen, ellervadmanskakalladet, förtydligar min klasskamrat att det inte är en feministisk bok. "Han uttrycker inte att killar är idioter och dumma i huvudet"  något liknande sa hon då.
Och då började det bubbla i mig kan jag säga. AAAAAAAAAAAAAAAAAH, vadärdethonsäger!?!?!
Jag som tycker att den här människan har varit en vettig människa, med vettiga åsikter om allt och alla. och så säger hon något sånt :O

Jagblirsåsjuktirriteradpåfolksomsägerattfeministerhatarmänochvilluplånadem(eller liknande).
Håll mun om du inte vet vad du snackar om ffs...

får se om jag lyckas hålla mig ifrån att fråga vad hon egentligen tycker.. innan det visar sig tänker jag vara stolt över att jag inte blev sur. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback