En pendeltågsfärd utan dess like.

Ja. Gårdagen var ju utöver det vanliga. Eller i alla fall vissa händelser under gårdagen. Mannen på tåget (som jag inte kommer ihåg namnet på) förtjänar fan ett blogginlägg för sig :P Det är alltid trevligt med överaskningar. Och att en 40-årig man med en öl i ena handen och lite fyllestora pupiler kan vara givande att prata med kom för mig som en enorm överaskning..
Det började med att jag plankade mig från Uppsala till Upplandsväsby, och sedan skulle jag planka mig vidare för att ta mig till Sthlmcentral (och annat mys). Jag satte mig på ett av de (groteskt fula) gröna sätena på pendeltåget. Först kom det en dam/kvinna/what ever och satte sig bredvid mig. Sedan kom det ett gäng vuxna (vilket senare visade sig vara Mannen på tåget, i framtiden MPT, hans ex fru och hans ex fru's föräldrar) och satte sig bredvid. MPT satte sig mittemot mig och hälsade vänligt "Hejsan flickor". Jag och Damen/kvinnan/what ever hälsade tillbaka. Sedan fick han syn på minn väska och de märken jag hade på väskan och frågade mig "Gillar du Bob Marley?". Självklart svarade jag Ja, jag hade liksom han på ett märke på min väska :P Och så var samtalet igång. Först pratades det en stund om mina märken, och vi kom båda fram till att jag var ganska dålig på att visa att jag har åsikter och att jag i princip riskerade att bli nedslagen på stan utan att kunna försvara mig ordentligt (Och egentligen kunde jag vara en högervriden rysk kommunist som mest av allt ville slå ner ett nazzisvin - som MPT uttryckte sig). När det samtalet var slut pratades det om lite annat. Vad jag skulle göra i Sthlm t.ex. Han blev ganska orolig när en 17 årig tjej är på väg till sthlm och inte vet vad hon ska göra (det gjorde jag ju iofs. men "jag vet inte" är lite av ett favoritsvart hos mig så..). Mer vi diskuterade var: Hur man kan flytta från Sthlm till Örbyhus (som han gjort), Vilket problem det är med klamydia hos ungdomar (jag fick t.om en kondom av honom - fastän jag sa att jag inte tänkt ha sex med någon), Vad damen/kvinnan/what ever skulle göra i sthlm och vad hon gjort innan, vad MPT skulle göra i Sthlm, vad som är bra och dålig musik, huruvida en stolt AIK:are är bättre än en ickestolt Hammarbyare (trots att AIK är ett skitlag), Hur mycket man kan lära känna någon genom att prata i 40 minuter och säkert mycket mer. Roande var det i alla fall. Skrattar varje gång jag ser på den där jävla kondomen liksom.. What!? Vad GÖR han!? Han plockar ut en jävla kondom ur sin plånbok och ger den till mig!? Vad gör jag!? *fnissar lite generat*

Nåja.. Om det var kul ska vi inte tala om hur roligt det blev senare,
men det får jag förhoppningsvis uppleva igen så det behöver jag
inte skriva om för att komma ihåg.

Värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback