Bara massa goja.

Huh.. Nu har bloggångesten satt sig i mig ordentligt, kanske inte utan anledning heller eftersom det faktiskt var 14 (eller något liknande hissnande högt antal) dagar sen jag skrev av mig sist.
Och sist lovade jag att jag skulle skriva av mig om en massa punkter. Om hur ordsprak var och hur vi hade det i stockholm bland annat.. Och Sarig som jag är (eller doroteig) bestämde jag mig att skjuta upp just de punkterna till i morgon. Men i morgon blev till i morgon blev till i morgon och resten vet ni.
Så nu sitter jag här med de två punkterna att skriva om, demonstrationen att skriva om, konstiga drömmar att skriva om, svar på frågor att skriva om och ett definitivt slut att skriva om. Så.. Vem tror att jag i detta inlägg kommer skriva om allt detta? Inte jag iallafall!

Men nåja. För att lätta ångesten lite är det väl bara att börja.. Sätta igång tankemusklerna och försöka sätta mig tillbaka i hur det var under ordsprak och sthlms-resan åtminstone.. Låt mig ta det i kronologisk ordning och börja med ordsprak.
Till att börja med måste jag bara kommentera det fiffiga namnet de kommit att döpa festivalen till.. ordsprak är ju borde ordspråk fast på ett internetigt vis. Eller just ett ordsprak. Ett sprak av ord. Och det kan jag absolut säga att det var också :)
Det började med Poetry Slam på Torsdagskvällen. Jag och Rebecka placerade oss nästan på första parkett, och utnämnde oss själva som dommare. Mestadels var vi överens, medan vi ibland var helt oense. Men då hade vi den smarta strategin att helt enkelt ta medelvärdet.. Turligt var det bara 2 dikter (eller var det bara en?) som det blev jättestor skillnad. Vi fick njuta dikter av bland annat Adrian Mitchell (som var preludium läsare), Kung Henry (som var testläsare.. Citat: Some tells a lie, to them selves when they die, but please don't confuse me with them), Miles (från SydAfrika), Josef (som läste, eller begravde :P, framförallt en dikt om att sätta personer i fack. Mycket bra!) och några fler uppsalabor. I finalen vann lyckligtvis han från Rosendalsgymnasiet (som jag för tillfället inte kommer ihåg vad han heter) mot Miles. Hade ju varit typiskt om Miles hade fått vara den som fick vara med i uttagningarna för SM :P På öppna scenen var det inte överdrivet många som ville uppträda.. Den jag kommer ihåg mest var han från Moder Jords Massiva som höll på superlänge och man trodde aldrig skulle sluta..

På Fredagkvällen var det så dags för ännu mer poesi :D Då var det jag Rebecka och Hanna. Eftersom jag och Rebecka köpt biljetter kvällen innan hade vi ju platser bredvid varandra, men när Hanna skulle köpa fanns det tyvärr inga bredvid varandra.. Men det löste sig ändå :) Kvällen var full av en MAssa ordsprak av Kalle Haglund, Kung Henry, Ewok, Lasse Fabel och Bob Hansson.. Otroligt spännande och njutningsfullt att sitta och lyssna på alla ihopknopade texter.. Väldigt underhållande stundom också :) Åkte ifrån Regina teatern två skivor rikare och med en massa intressanta namn att leta rätt på på internet :)

Lördagen därefter var då min och Ebbas inplanerade stockholmsdag.. Vi åkte relativt tidigt med tåget till Stockholm för att sedan ta tunnelbanan till Hornstull och Tomas lilla lya. Var lagom häll-rörigt men ändå trevligt såklart. Sedan fick vi ju helt oplanerat våra två småkusiner med oss på shoppingrundan, men det var ju bara trevligt :) Ska tilläggas att det inte blev så överdrivet mycket shopping just den dagen. Det kändes lite omoraliskt att lämna de två själva någonstans i någon affär för att vi skulle prova kläder och dylikt. Ebba fick dock en del fynd.. Var ju iofs trevligt att bara umgås med Matilda och Mattias och leka av sig lite med dem. Blev en hel del skratt, och en del chock också under dagen :) Dessutom lyckades vi ju möta en av de två som förföljde mig och Hanna i somras. och JUST då ville självfallet M o M stanna för att leka på några slags bänkar. Jag fick vänligt men bestämt dra dem därifrån :)
Senare på kvällen blev det bio, offside, för min och ebbas del.. + en kvällsfika på seveneleven ;)
På söndagen bar det iväg in på stan igen, och jag lyfte på plånboken lite.. iofs ett par byxor jag sedan lämnade tillbaka... men ändå :P

Men ja...eller nej. usch, det här blev bara äckelpäckel. Det blir inge bra om man skriver just för att man känner att man måste skriva.. så jag skiter i det här jsut nu och googlar vegeterianrecept istället.

Värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback