What's that sound?

What's sound? - Sound is music
what's music? - Music is life
What's life? - Life is death
What's death? - Death is silence
What's silence? - silence is sound
Promoe - What's that sound?

En härlig låtrad ur en låt som jag blivit en manisk lyssnare av. Lagom skönt gung i den så man får känna sig som en del av musiken för ett tag. Och vem är han som inte har lust att hellre vara en rad i en gåshudande låt än den bleka kopia av den människa han var menad att bli? Inte jag iallafall. Det finns oräkneliga tillfällen då jag, som kopia, önskat allt annat än att vara mitt bleka jävla jag. Men det är väl därför man har musiken kanske. Det är i den man har möjlighet att få känna sig lite mera färgindränkt person. Stänga in sig själv i musiken, eller musiken i sig själv? Känna rytmernas påverkan i blodet, känna hur kroppen inte klarar av att sitta stilla för DET ÄR JU SÅ SJUKT JÄVLA UNDERBART ATT DANSA!!!
Vilken frisk person är kapabel till att hålla sig stillasittande med musik i närheten? Det bara rycker ju och drar i varenda ven i ens blodfyllda kropp och det skriker. Så.. någon som vill följa med mig in i rytmen?



Idag är en förkyld dag. Har gått omkring hela dagen och skrattsjungit åt min hesa röst, och resten av tiden har jag rusat till närmaste pappersrulle för att snyta näsan av mig. Man känner sig inte direkt charmig rödnäst och målbrotsshes röst.. Men jag har väl så smått insett att uppgiften i mitt liv Inte är att charma, så det gör ju inte sådär överdrivet mycket. Kanske finns det någon där ute som gillar sånt som inte är charmigt... Kanske?
I övrigt idag har jag intepluggat rättså mycket och skirivt på en text ganska lite.. och tittade ganska övermycket på oprah winfrey avsnitt och annat Amerikanskt. Tjoho!
Sen ringde ju psykologen också, och hade en femtonminutersintervju.. Fick svåra frågor som "Men har du livslut då?". Jagmenar vadfansvararmanpåsånt?
Känner mig lite löjlig, för jag blir så paranoidig och bara tänker att de (psykologerna) bara tänker att jag slösar på deras resurser eftersom det egentligen inte är något synd om mig, och jag mår ju egentligen dåligt för allt är egentligen bra. jag hatar sånt :(
Känner på mig att det kommer vara det enda jag kommer kunna tänka på när jag sitter där på stolen eller hur jag nu kommer befinna mig.. och så kommer det bara bli kattskit av det eftersom jag inte kommer kunna säga något som de tycker är värt att höra eftersom jag fokuserar så mkt på att säga något det tycker är värt..Punkt.

Idag
har dock inte bara bjudit på saker så leder till att jag förakta mig själv å det grövsta. Nejdå, Sara Dorotea har nämligen lagat mat. och utan att det blev misslyckat dessutom! Gjorde en nästan god rätt med squash, kantareller, lök och krossade tomater.  Jag är så fin <3
DESSUTOM, lyckades jag ju med det jag, och säkert många med mig, aldrig trott att jag skulle lyckas. Och det var att hälsa på självaste Mister Mister. Det var trevligt som få och jag blev nästan inspirerad till att gå med i syndikalistiska ungdomsförbundet. Vi får se var det leder ;)

Enoug for to day,

Värme!

Kommentarer
Postat av: gurrap

Eh.
What's death? - Death is silence
What's silence? - silence is sound

NEEEEJ.

What's silence? - silence is sexy.
(Einstürzende Neubauten - Silence is Sexy)

2006-10-17 @ 23:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback