Minst sagt stressigt

Drömmar är fan fantastiska. Eller i alla fall för mig är det lite smått otroligt att en dröm kan väcka så starka känslor i en så man börjar gråta. På riktigt. I och för sig har det hänt mig flera gånger tidigare, men i natt - eller går natt som det faktiskt var - tar faktiskt priset. Innan har jag vaknat gråtandes efter att ha drömt mysiga saker som att min brorsa spottat mig i ansiktet (hrmm) och det är ju ganska förståeligt att gråta över en sådan sak. Dels för kränkningen det innebär att få något i ansiktet men också för att han retade mig en massa innan. Men här om natten då, kan någon gissa sig på vad jag drömde då? Jo, att en av mina lärare i skolan (eeh, ja var annars har jag lärare någon stans?) skulle sluta. Och det gjorde mig helt förkrossad, jag var så ledsen så det vred sig i magen på mig till och med. Det känns ju inte alls överdrivet. I och för sig är det en bra och schysst lärare, men ändå. Har extremt svårt att se mig själv storböla för att en lärare slutar. Och det jag tyckte var hemskast i drömmen var att hon inte skulle vara min lärare i en kurs jag ska läsa nästa år, det var tydligen största katastrofen någonsin - för då skulle jag tydligen få IG. Hahahah, helt sjukt vare.
Och det är helt sjukt vad med plugg det är i skolan nu. Känns ju så lagom roligt att Trots våran stresshanteringsdag + förelsäning på idrotten verkar det inte direkt som om lärarna vill tillämpa det. På agendan just nu har jag att göra:
  • En uppsats om Aboriginer
  • En uppsats om feministrörelsen på 70-talet
  • En engelsk bok att läsa + skriva uppsats till den
  • En psykolibok att läsa + skriva uppsats till den
  • Plugga till ett "miniprov" i filosofi
  • Göra ett arbete om kulturdagen på Kultur- och idéhistorian
  • Hemtentamen i Idrott och Hälsa
och det känns ju... bra. Känns dessutom som om alldeles för mycket är planerat att vara klart innan resan, som är om två veckor. Jag ser med spänning fram emot att se om jag hinner bryta ihop innan sommarlovet, eller om det blir som förra året och det tar halva lovet att vila upp sig ordentligt på.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

jaaaaaaaaaaaaaa..det är helt galet mkt vi har att göra..för att inte tala om alla nationella prov som alla har varit så hyggliga att säga vid i princip varje lektionstillfälle!!Jag vet inte vad, det måste finnas ngt sätt att hantera detta på så att man slipper denna mentala köttkvarn som vill åt varje sena i en.Hmhmhm. Vad finns det för valmöjligheter?Har vi verkligen ett fritt val? Jag lyssnade på en skogsmulle som sket i allt och flyttade ut till skogen av ekologiska skäl, undra om inte det är riktigt härligt - ett tag iaf. Vi är garanterat inte gjorda för detta. Våra stresshormoner får inte leva ut!
Bon courage mon ami!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback