Tisdag..eller?

Ja, det var bra länge sen sist nu så jag tänkte att man skulle knåpa ihop ett inlägg igen,
och jag ska göra allt i min värld för att försöka inte gnälla (hahah, lycka till. Det kommer inte ta några minuter innan jag gnäller över t.ex skolan eller någon som sagt något idiotiskt...)
Jag kan ju börjar med att redogöra för vilken äkta virrpanna jag är.
                 Mötte en vän när jag klev av tåget idag och gick tillsammans med henne mot bussen, mitt på vägen ligger det en barncykel och min vän uttrycker "men.. ligger den fortfarande där?! den har ju legat där jättelänge!!" mitt svar blir, något förvånat då jag aldrig sett den förrut, "jaha... har den?" min vän säger att den har legat där i alla fall sen i Tisdags.. Då blir jag först jävligt förvånad och orolig eftersom jag är helt säker på att jag Aldrig sett den cykeln, och i alla fall inte på den gångvägen. Så börjar jag gå bakåt i tiden med mina tankar och kommer efter en stund på att jag ju igår åkte buss hela vägen, och därför inte såg den igår.. Sen kläckte jag den smarta kommentaren "Men vadfan jag gjorde i Tisdags.. det har jag ingen blekaste aning om" och blev något generad och skrattretad när min vän förklarade för mig att igår faktiskt var just Tisdag.. men man kan ju inte hänga med i varje sväng (eller dagsbyte..)
                   Och igår fick jag (köpte jag) så äntligen en ny mobil, med en 2-tangent som fungerar.. Det är helt otroligt!! Funderar på att bara skicka sms där det står typ "Aaaaaa" ett tag framöver - för att kompensera de a:n jag och mina smsmottagare gått förlorat. Men jag vet inte om det skulle vara så populärt eller förståeligt -så jag gör nog bäst i att skippa det i alla fall... Färgen går ju att diskutera i om jag verkligen ärsådär jätteförtjust i men när det blev som det blev (den färgen jag vill ha finns tydligen inte i Sverige) så fick jag ta den färg som är minst mig av Alla (och min kompis fick rätt på första när hon skulle gissa). And the colour iiiiiis: PINK.
Hah, den bryter verkligen av från allt annat jag äger, och har en massa blinkande specialfunktioner som jag mest säger "Va?" när jag upptäcker den.. Men den är fin ändå. Funderar på att döpa den till Baby... eller inte :)
image37

          För övrigt kan jag ju säga att det inte verkar så mysigt att operera bort livmoder och äggstockar, utan att få hormontillförsel efteråt - som man inte får om det handlar om cancer. Har precis pratat lite med mamma och hon har tydligen enna riktiga känslostormar. Bara idag har hon, vad jag vet, gråtit två gånger över sånt som hon i "vanliga fall" inte alls skulle fälla några tårar av. Det första handlade om att tåget var inställt i förmiddags då hon skulle åka in till Uppsala och röntgas (o kära gode Någon, gör så att hon inte har cancer där också). På grund av det blev hon så upprörd så hon var tvungen att stanna bilen i tio minuter för att hon skulle kunna köra hem. I och för sig hade hon varit extremt stressad innan, men det gör det väl inte direkt normalt... Den andra gången hade hon tydligen tänkt ungefär "det var då självafan att jag jämt ska behöva stå här och laga mat, alldeles ensam" och börjar gråta sig svart runt ögonen på grund av det. Tydligen brukar hon tänka det rätt ofta, utan att gråta (och ja, jag fick jäkligt dålig samvete av det hon sa)
Så.. nu får det vara nog. Ska checka om någon av bananbloggarna blivit uppdaterade.. See y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback