Arg som ett bi

Shit vad jag är arg, och då menar jag inte lite sådär arg som man blir när man inte får upp syltburken (eller annat löjligt exempel) utan snarare förbannad som den mest utagerande vänstervridna motdemonstrant under 6:e maj. Kan hända att jag överdrivit en anings aning, och såhär i efter hand (det var egentligen ett tag sen jag var arg på riktigt, men det är först nu jag kan skriva om det). Så, varför var jag så arg då? Jo. Det var såhär, jag hade lite ärenden i stan så mot kvällskvisten tog jag mig dit och sen när texten (som ärendet var) var klar var det dags för mig att ta mig hem och färdmedlet var buss. Det är ju inget alls att vara arg över, och det var jag inte heller. Var rätt mysigt att få krypa in i åbäket för att ta evighetsresan hem. Men grejen var den att jag på vägen mellan dörren och sätet som kom att bli mitt under resan grabbade tag i en metro. Och ja, det skulle man i och för sig kunna bli arg på med tanke på reklamen som den tidnigen är fullproppad av och faktiskt drivs ekonomiskt av, och det kan man ju disktutera både en och två kvartar om det är riktigt rätt. Dessutom kan man ju diskutera om det är rätt att fullkomligt massproducera denna reklamfullproppade tidning för att sedan låta de hamna i papperskorgar runt om i världen, för jag antar att de flesta läsarna inte är "Goda och lämnar tillbaks tidningen" om de åker buss för att en busschafför som kanske orkar vidarebefodra allt till papperskorgen. Och jag kan heller inte se framför mig hur den Gode svensken tar med sig tidningen hem och lämnar den i pappersinsamlingen där. Det får ju inte verka som om man är i behov av nånting gratis. Så ja, tidningarna hamnar i papperskorgen och hur mycket papper som går åt att göra de där tidningarna vill jag nog inte tänka på. Och, överaskande nog, var det faktiskt inte det jag tänkte på
där under min resa hem. Nej, det var så att jag läste ju faktiskt i tidningen och på första sidan, efter förstasidan alltså, var det en liten notis om Hultsfredfestivalen som fick min uppmärksamhet under ett par minuter. Den handlar om hur aktiva poliserna hade fått vara under hela festivalen och inledningsvis stod det att det varit lugnt. Jotjena. med drygt 23.000 supande festivalbesökare var det säkert "jättelugnt", men att det var lugnare än vanligt kan jag väl köpa. Fortsättnignen på notisen kan jag dock inte köpa, inte för någon som helst miljard (vidareskänkt till välgörenhet förståss) skulle jag acceptera. Jo det var nämligen såhär att poliserna visst hade fått arbeta lite ändå, eftersom två flickor blivit våldtagna.. Ursäkta? Skrev de inte nyss att det varit lugnt? Sen när är två våldtäkter lugnt!?!? De borde varit tokupprörda och passat på och få in lite om könsmaktsordningen (eller nåt) i den En-minuts-text-i-ramljuset de fick. Gaaaah, jag förstår inte. Lugnt och det där förbannade ordet, eller fenomenet, passar inte ihop på långa vägar. Det gör nästan ont i magen att skriva de i samma text just nu. Hur är folk funtade!? Vad ger det för signaler!? Hur ska Niklas 17 år som försöker få sin 14-åriga flickvän att sexa med honom, fast hon inte vill, tolka det där?
"Hörrö du gumman *tränga in* det här är lugnt ju *jucka*, polisen litar du väl på och de sa ju att det var lugnt på hultan...  *stön*.. och det är ju inte direkt så jag hoppar på dig bakom en buske *spruta*"
BLÄÄÄÄjagblirsåäckladochargochjagvillbarabitaavkukenpåhansomsadet.!!!!!
Och det tar inte slut där. Eller jo, hultannotisen tog slut och det är jag jävligt glad för. Tack TT för att ni inte gav poliserna mer utrymme att sprida medialt-skit. Men den där reklamfullproppade tidningen hade minsann mer skit att bjuda på, och det hade faktiskt också att göra med sexuell smutsighet, kvinnor, svensk lag (eller nåt) och den södra delen av Sverige. Det handlade nämligen om prostitutionen i Malmö. Det stod att det var så jätteüber bra för prostitutionen hade blivit mycket "ovanligare" (40 fall hittils i år jämfört med 135 totalt förra året, eller nåt). Och ja, det är ju hur bra som helst tänkte jag - ingen kvinna ska behöva utsätta sig för sånt, det är mot de mänskliga rättigheterna osv. osv. tänkte jag. Men det hann jag inte tänka så länge för sen kom det fram. Det var ju inte så att hororna hade slutat hora (jo, en del hade tydligen varit med i nåt projket, men ändå) nej - men sen den nya sexköpslagen har de flyttat på sig. Men PUH så skönt sverige lilla, nu har vi det bekymret ur världen. Är de stackars satarna innanför våra gränsen behöver vi ju inte bry oss om dem längre. Eller vaddå? Var det ungefär nåt sånt de tänkte? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, jagblirsåförbannadochallvarligjätteledsen. Nä. Jag får för ont av att skriva om sånthär. Hoppas det finns nån med mig.
Natti



Kommentarer
Postat av: Anonym, igen :D

Haha jaa tyvärr är jag ju anonym.. :p Det är kul att läsa din blogg ^^, Och jaa fyfan, blir förbannad själv. Så jävla mycket skit som finns. Fast på nåt sätt SKA det bli bättre, på nåt sätt KOMMER det bli bättre. Det är alltid så intressant att tänka på.. nu för tiden lovordar och tackar man de "kvinnosakskvinnor" som för hundra år sedan kämpade för kvinnors rösträtt, som nu är något självklart tack vare dem. Jag tror att om hundra år kommer man säga samma sak om det vi kämpar för nu, right?

2007-06-19 @ 23:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback