I had a dream

Jag drömde som en film i natt, det kändes ganska skumt att vakna upp ifrån den. Det var verkligen som om jag varit med i en film. Självklart har stora delar av drömmen försvunnit redan nu, såhär 1,5 timme efter att jag vaknat. Men i stora drag kommer jag ihåg den i alla fall.

Den började säkert inte så, men det första jag kommer ihåg var att vi var och bowlade. Jag kommer inte ihåg vilka vi är men vi var ett par stycken i alla fall. Helt plötsligt får jag syn på min brorsa och hans tjej, som också är och bowlar. Jag tycker det är märkligt att vi är på samma ställe eftersom vi inte fått veta att de skulle komma hit, men vinkar ändå. Då verkar det nästan som om jag är full eftersom jag knappt kan styra armen och handen typ bara hänger. Efter ett tag kommer dock brorsan tjej fram, och hon är jättefull. Hon fnittrar och typ kastar sig över mig och kramar mig. Jag kvävs nästan av hennes bröst!

Sen ska jag följa med några killar (söta killar. inga jag känner i verkligheten) till deras tåg till Stockholm. Jag följer med dem in på tåget och ska säga hejdå. Då smeker jag en kille i nacken, men när han vänder sig om visar det sig vara "fel" kille och jag skäms jättemycket. Helt plötsligt börjar tåget bredvid det vi är på röra sig och killarna säger att de tog fel, och att vi måste göra om allt igen. Då blir jag jättelättad eftersom jag haft värsta paniken eftersom jag inte gått av tåget än - och jag ska ju inte med till Stockholm. Då börjar det tåget vi är på också röra sig och jag typ bryter ihop. Jag sitter och nästan gråter och så säger en av killarna att jag ska "sätta mig bredvid Christian istället". Men det orkar jag inte så jag sitter kvar där och vrider mig.

Jag ser hur biljettkontrollanten kommer närmare och närmare och när han kommer fram till mig går drömmen över till att vara på engelska, fast det är ändå svenska :S Jag förklarar att ett missförstånd har skett men att jag kommer hoppa av i Stockholm (nästa station) eftersom jag inte har någon biljett. Då måste han skriva en rapport först och vill ha min legitimation. Han får hela min plånbok och går iväg. Han är borta jättelänge, verkligen hur länge som helst.

Jag minns inte vad som hände där emellan men helt plötsligt kommer jag på att jag måste ringa till mamma och säga att hon inte kan hämta mig i Örbyhus när jag sa att hon skulle hämta mig där, eftersom jag kommer vara i Stockholm då. En annan kontrollant (typ hela tågpersonalen är runt mig nu) ser att jag tar upp mobilen och säger att man måste ha den också för att skriva rapporten. Då blir jag jättenervös över att mamma kommer bli jättearg och dessutom inte kunna få tag på mig. 

Ungefär samtidigt kommer jag på att jag har mammas Medmera kort i plånboken och tror att jag kommer bli fängslad för det. Kontrollanterna måste ju tycka att det är konstigt att det står mitt namn på alla kort i plånboken, förrutom ett. Då kommer jag på att jag kan säga att jag har bytt namn.

Några kvinnliga konduktörer (som ser ut som amerikanska poliser) frågar mig hur lång tid det kommer ta för mig att åka hem sen, när jag blivit avsläppt i Stockholm. Jag svarar ungefär 2 timmar och de skrattar jättemycket. De tycker verkligen att det är rätt åt mig. Så kommer det en kontrollant som klätt av sig naken (ha är typ 60 och rätt tjock) och sätter sig i sätet bredvid mig. Jag blir rädd och illamående och önskar att resan ska ta slut snart. Då säger den nakne att "så länge det finns tjejer som du är det Fett Najs att jobba", och fett najs är det enda som är på svenska. Han lägger armen om mig och jag ryser som bara den.

Helt plötsligt är jag så på Stockholms Central, men den ser såklart inte ut som Stockholms Central ser ut i verkligheten. Det är väldigt mörkt och en massa konstiga banor som går härs och tvärt. Några konduktörer (som också ser ut som amerikanska poliser) sitter vid ett runt bord mitt på en parkering och jag får tillbaka mina plånbok av dem. Det smälls av en massa fyrverkerier, och sen vaknade jag.


Sååå.. finns det någon som är bra på drömtydning? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback