Dessa förbannade sovmornar

De här sovmornarna som man var så himla nöjd över innan terminens start, och under några dagar i terminens början börjar nu bli något man vill bli av med. De tycks vara helt onödiga eftersom de "förstör" en hel dag. Man kan liksom inte hitta på något på morgonen, för då är alla andra i skolan och/eller så hinner man inte eftersom man inte vill gå upp klockan 06:00 för att hitta på något. Sen när man kommer hem igen efter skolan är det nästan för sent för att hitta på något ordentligt då istället. Eller, visst skulle jag kunna hitta på något och vara igång hela natten, men de man skulle kunna hitta på något har ju skola som en normal elev och kan inte tänja på sovgränserna hur mycket som helst. Det är rätt ovärt. Det är nästan så att jag längtar till efter höstlovet när jag bara har sovmorgon 3 dagar i veckan.

Den här sovmorgonen ska jag dock utnyttja galant. Jag gick upp i ottan (typ 07:30) för att kunna ta bussen klockan 09:00 eftersom jag ska till stan och inhandla presenter. Nej, det är inte till min mamma sm fyller 50 på Lördag, utan till min kusin som fyllde 9 i Juli. Det ska bli himla skoj. Jag älskar verkligen att hitta "perfekta" presenter där mottagaren blir gladare än gladast av att få dem. Ska bli ett äventyr och se om man kan hitta sånt till en 9 åring med, det var ju ett tag sen när jag var där och mitt minne är tyvärr inte så tydligt så att jag kan konstatera att "När man är nio gillar man...". Dessutom går ju det i vågor, så det som var hippt 1998 är antagligen inte alls det idag. Nåja. Vi får se hur det går.

Värme!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

vet du..jag älskar din blogg!! Den är en sån där blogg som man lär sig av, nytt hela tiden..
Underbart!

2007-09-06 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback