Jag vet inte vad jag ska döpa det här inlägget till.

Linda Skugge har nästan blivit vettig igen. Läs vad hon har skrivit idag på http://www.expressen.se/kronikorer/lindaskugge/1.1129201/vanta-inte-med-att-skaffa-barn (jag är kass och kan inte skapa länkar. jag vet. men ctrl+c, ctrl+t, ctrl+v så går det bra ändå). Vi har tänkt lite lika, det där om folk som skaffar barn sent för att kunna leva först. Alltså. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt något sådant. Första reaktionen från min sida är ett asgarv, eftersom jag tror att det inte kan vara möjligt. Sen när jag förstår att folk faktiskt tänker så på riktigt tycker jag bara att det är sorgligt. Hur kul skulle det vara att bli född av någon som tycker att hon dör så fort man kom ut? Hela grejen med att leva livet innan man skaffar familj är för mig alltså ett sorgligt tänk. Eller dom som vill göra karriär innan man börjar klämma ut ungar. Vad säger det om samhället liksom? Att så fort man som kvinna skaffat sig barn är det slut med karriärmöjligheter. Herre gud. Säg att man får barn från man är 25 tills man är 32. Då är det liksom 33 år tills man tar pensionen. Vad ska man göra då? Ligga hemma och vänta på att dö? Herre gud, vad är det för tänk egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback