Nåt fel är det

Det är något som är fel med mig. Det kanske inte kommer som en överaskning för er,
men nu menar jag inte min medfödda felgjordhet - det är nåt fel i min kropp.
Jag är så fruktansvärt trött, hela tiden. Blir svimfärdig titt som tätt, vilket jag över huvud taget aldrig varit tidigare i mitt liv.
Idag sov jag 90 minuters tupplur från klockan 17:30, och var ändå lika trött efteråt.
Och det är bara Tisdag!
Förr i tiden (läs i 1 och 2 på gymnasiet typ) kunde jag sova 5-6 timmar/natt flera nätter i rad, vecka efter vecka utan att ha några problem med det.
Visst märktes det ibland att kroppen inte alltid fick vad den behövde i sömnväg,
och framåt fredageftermiddagarna blev det ofta tupplurar i perioder.
Tupplurar som gav pigghet, och sen efter helgen var jag som ny igen
Men nu har jag sovit 5-6 timmar två nätter i rad, efter en långhelg full med sömn och vileri, och är helt död.
Både igår och idag har jag varit fullständigt ur form. Jag orkade liksom inte ens sitta vid datorn när jag kom hem i eftermiddags. Och när jag gick på stan fick jag låtsas prova skor för att få sitta ner utan att det såg märkligt ut.
Och så den här huvudvärken.
Jag har nästan aldrig huvudvärk. Kanske någon gång i halvåret eller så,
och då är det knappt värt att kalla det huvudvärk.
Men senaste månaden har jag haft huvudvärk i princip varje dag, lite kommande och gående under dagen.
Var kommer den ifrån liksom?
Av vilken anledning får jag huvudvärk just nu? Och varför just jag?
Nåja, jag har i alla fall med sjukvårdsrådgivningens hjälp kommit fram till att det kan vara Hypertyreos, Järnbristanemi eller Diabetes. Eller bara helt vanlig hypokondri.

Kommentarer
Postat av: moa

överansträngning heter det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback