Och snart slipper jag den...

Jag vet inte vad ni säger, men jag tycker det verkar misstänkt likt falsk marknadsföring av min kära gymnasieskola att skicka "vykort" till de som sökt till skolan till hösten. Där kortet är taget av en av lärarna, och motivet är denne lärarens dotter. Förvisso ser hon ut att vara i det land som "eleverna" som skrivit kortet utger sig att vara - men ändå. Vill man satsa på att skicka vykort kan man väl ändå se till att det blir på riktigt. Att köpa vykort kostar säkert inte mycket i detta asiatiska land, och att be eleverna skriva ett eller kanske till och med två kort var borde inte vara för mycket begärt. Men de gillar tydligen att köra på den småfalska vägen. Och snart slipper jag den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback