Rubrikjävel som jag inte kan sätta 2

Idag fick jag frågan vad jag (och min syster) önskar sig i julklapp, och det satte verkligen knorrar i huvudet på mig. Jag funderade ett tag, och sen hasplade jag ur mig att "Jag ger inga julklappar i år, om det spelar någon roll. Och syrran önskar sig nog det här och det här". Antagligen väldigt tillfredsställande svar. Eller inte.

För de gånger jag har försökt att författa en önskelista i år har det gått allt annat än bra. Jag kommer bara på saker som kräver en massa av givaren. Typ att hen ska sitta som ett fån på tradera halva dygnen, precis som jag, för att få tag på det där perfekta auktionsfyndet. Eller flänga runt stan och gå på second hand affärer och kunna skilja skit från icke-skit. Ja, det är bara såna saker och fred på jorden jag kan komma på.

Det är lätt för mormor eftersom jag av henne önskar mig saker ur hennes köksskåp. Och ja, det var helt i enlighet med henne och Ja, jag har sagt att hon inte behöver köpa något utöver. Hon (eller ja.. dom. mormor och morfar) blir av med saker de inte använder, och jag får saker jag gärna vill ha.

Samtidigt kanske jag borde frånsäga mig julklappar över huvud taget, eftersom jag själv inte kommer ge. Det känns liksom lite snett att själv inte ge eftersom man "ska tänka på andra, och vi i Sverige redan har allt vi behöver" men sen inte tycka att såna goda tankar borde gälla för de som vill ge mig något :P Men ah. Jag har väl kommit fram till att det är upp till var och en hur man visar att man bryr sig, och egentligen kommer ju de pengar jag skänker vara som julklappar eftersom det är den summa jag vanligtvis brukar handla för. Med rundning uppåt. Jag ger bort välgörenhetspengar till dem. Typ. Jag vet inte. Jag vet inte varför det är så stor grej för mig heller riktigt - men det är det uppenbarligen eftersom jag tänker så jävla mycket på det.

Kanske vore det bättre om jag for till stan och köpte en skiva X aldrig kommer lyssna på, ett halsband som Y aldrig kommer använda och en godispåse och en tidning till Z som måste le ansträngt när hen öppnar paketet. Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback