Arbetsmyran.

Jag har en man i familj, som är envisare än många många andra. Förrutom det är han också en arbetsmyra som tar i och tar i, inte vill visa sig svag (eller be om hjälp). Till följd ut av detta har han bland annat bränt ut sig och nu senast fått en hjärtinfarkt. Trots detta verkar han inte lära sig. Nu när han är på väg tillbaka, kroppen ska tränas upp och andningen ska funka som den ska tar han i något otroligt. Ingen rast och ingen ro, trots att vila också är en del av träningen. Speciellt i hans sits är det viktigt att lära sig lyssna på sin kropp. Är man trött ska man inte sitta uppe längre, utan lägga sig att vila. Detta är dock något som han har extremt svårt att ta till sig. Jag överväger starkt att skälla ut honom, eller något, för att få honom att förstå. Men då jag inte tror att det är en lösning egentligen, låter jag nog honom hållas ett tag ändå. Någon gång ska han väl lära sig?

PS. Vem är den som skriver anonyma kommentarer? Va inte blyg nu :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj, jag tror jagär en av dem..rebecka

2008-02-18 @ 11:22:14
Postat av: moa

nu ska du se att allt blir bra. ibland funkar det att påpeka för sådana personer att de inte måste ta det lugnt bara för sin egen skull utan också för dem i deras omgivning. vet inte om jag kan jämföra mig så mycket med din pappa men i vilket fall fattade jag inte hur dåligt jag mått förrän jag såg hur mycket jag påverkade mina vänner och min familj, och det tog tid!
hoppas du får ett bra lov nu, ta hand om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback