Ett litet vykort.

Jag har precis konstaterat att småkusiner inte borde få växa upp. Jag, eller ja min familj + hunden, fick nämligen precis världens sötaste lilla vykort från mina alldeles egna småkusiner. 8-åringen inleder "HEJ HÄR BADAR VI VARJE DAG (SNORKLAR). OCH DYKER VARJE DAG." Till effekterna hör ett väl ifyllt bauta J i ordet varje, med ett skymtande G bakom och en del lite egendesignade bokstäver. Allt i versaler som ni ser. Charm på hög nivå med andra ord.

Sen tar snart-10-åringen över. Hon dissar familjen totalt, och riktar sig istället till hunden. Det ser ut som följer "Hej Hobbe. vi är på Hvar i Kroatioen och hyr en lägenhet. I våningen över oss bor en hundvalp som heter Johnny." Både gemener och versaler på hennes del av vykortet alltså. Men fortfarande charm på lika hög nivå.

Sist har alla skrivit på vykortet med sitt namn, och som det ser ut fick 10-åringen äran att skriva adressen. Familjen Häll-Öjstig + Hobbe. Så himla fint. Hobbes allra första vykort. Varför tänker aldrig vuxningar på att inkludera husdjuren? Nä. Tror mina kusiner får fortsätta vara små och skicka så fina vykort. Det förgyllde minst sagt min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback