Magsjuk.

Igår hade jag en mini-magsjuka. Det var förjävligt, men jag är sååå glad att det bara var en mini. Den höll väl i sig i 24 timmar, och nu känns det bra efter att jag både ätit frukost och fika. Igår åt jag ingenting eftersom min mage protesterade högt. Jag hoppas i och för sig att det var något annat än magsjuka, eftersom jag befann mig på jobbet när det hela bröt ut - och jag vill inte leva med att ha smittat hela boendet. Speciellt inte eftersom jag ska jobba ikväll igen, så jag var säkert bara allergisk. Speciellt trevligt var det i alla fall inte. Varken rännskita (som det minst sagt var) eller kräkerier är ju kända för att vara speciellt njutbara. Den där känslan man får när spyan är på väg, det vattnas i munnen och magen liksom laddar är ingen hit direkt. Den är ännu mindre hit när man inte vill utsätta pensionärerna för synen av spyende personal, så man verkligen måste hasta till toaletten - som är väl låst så att pensionärerna inte ska kunna ta sig in. Men jag hann! Vill inte tänka på hur det hade gått om jag för tillfället hjälpt X på toaletten, eller matat Y med välling och plommonmos. Från sådana uppgifter kan man ju inte rusa lika lätt från som diskmaskinsurplockning exempelvis. Så jag hade väl tur i oturen helt enkelt. Får hoppas det inte smittar nu bara..

Just nu ser jag fram emot en vecka som jag princip är ledig på. Jobbar ikväll och sen på tisdag. Resten är öppet för andra aktiviteter. Är ensam hemma dessutom, så jag ska verkligen njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback