Dessa underbara mornar!

Vadfaaan.. Vad är grejen med att mina mornar ska bli så pissiga som möjligt nu för tiden? Har jag inte haft svårt att sova under natten, så jag är sur direkt när jag vaknar, eller det är stopp i toaletten så jag inte kan kissa förrän jag kommer till skolan så är havregrynen slut så jag inte får en ordentlig frukost. Nu senast, alltså i morse försov jag mig. Rejält. Jag tror jag nästan aldrig har försovit mig så att jag faktiskt kommit för sent till skolan. De gånger jag känt som om jag försovit mig har jag i princip alltid hunnit dit jag skulle i tid, men med kanske 10-15 minuter att klä på mig och så vidare. Men i morse slog jag upp ögonen i panik och märkte att min väckarklocka hade slutat ringa. Det kanske inte låter så allvarligt, men med tanke på att den ringer i en timme (inte konstant, men om man snoozar och jag älskar att snooza) blir det lite värre. Jag letar febrilt efter mobilen/väckarklockan som jag har någonstans bredvid mig i sängen (jag brukar ligga och hålla om den när jag snoozar). Efter X antal kuddlyft hittade jag den. 09:00 lyser siffrorna på displayen. Fan. Skolan börjar 08:30, jag ställer första klockan på 06:35. Panik, panik, panik. Fort upp ur sängen, in med havregryn + vatten i micron och under den 2 minuter långa tillagningstiden springa och klä på sig. Sätta sig i soffan och sleva i sig gröten, och sen ila som en tok genom hela lägenheten eftersom jag skulle ha 7.000.000 extraprylar med mig i skolan, och jag är inte en sån som packar kvällen innan. Så 09:30 ger jag mig iväg från lägenheten med en alldeles för många kilo tung väska, med i princip Alla mina kläder i, plus min älskade kånken proppad med böcker. Jag var ganska mör när jag väl kom till skolan, och nu ska jag skriva en självbiografi om Guldlock. Hon ska vara psykiskt störd, sådär så hon bryter sig in hos folk och hetsäter deras mat. I can't wait..

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppsan. Lite värre än att bli väckt av päronen utanför dörren klockan 6.35. Hellre vakna för tidigt än för sent.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback