Idag flyttar jag hem

Ja, idag flyttar jag hem - och det känns förjävligt. Det har varit två extremt sköna månader det här, trots att man mathållning gått rätt tvärt utför och man ibland saknat saker från hem-hemmet har det varit underbart. Jag är verkligen fullständigt redo för att flyga ut från boet nu, om man vill använda nåt gammalt ruttet uttryck från stenåldern. Med andra ord; Jag vill verkligen flytta hem ifrån.

Men då framtiden är så oviss vill jag inte riskera något (vad vet jag inte än) genom att brja skaffa mig lägenhet och så vidare. I nuläget har jag ingen som helst försäkran om att jag skulle klara av att betala en hyra ens över sommaren, så det känns ganska ovärt. Och skulle jag få jobb här i min lilla håla, säg på ålderdomshemmet till exempel, så är det ju lättare att bo hemma - fastän det tar emot. Då sparar jag ju både mat- och hyrpengar och möjligheterna för att åka utomlands nästa år höjs markant. För så ser mina planer ut just nu i alla fall. Sen att mina planer brukar kunna variera ganska rejält månad till månad behöver man ju inte tala så högt om.. Det löser sig väl till slut, antar jag.

Lovet ska alltså ägnas åt att göra mig hemmastadd i rummet igen. Håller på med någon slags megavårstädning, jag vill ha förändring och jag vill ha det nu. Ska bli intressant att se vad det blir. Tyvärr är mitt rum inte så ommöbleringsvänligt, man jag lyckas alltid komma på något, så det löser sig nog det också. Dessutom ska jag på konst på väg, antagligen i morgon. Och förhoppningsvis träffa en väns pojkvän. Ska göra mitt bästa för att representera fnitterflickorna på ett värdigt sätt ;) I övrigt är planerna rätt öppna. En viss... träff är väl inplanerad, och jag skulle verkligen behöva plugga. Men man får väl se hur jag disponerar tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback