Internationella kvinnodagen - bara för kvinnor?

Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man anordnar en demonstration för sånna som "definierar sig som kvinna eller har erfarenhet av att definiera sig som kvinna". Är det inte det ett rätt otaktiskt drag? Jag har känslan av att det kan förstärka oönskade åsikter som finns om feminister och/eller kvinnokämpare. Grejen är väl  den att slopa fördelningen? Bort med kvinnligt och manligt, låt det sluta spela roll! Hur tänker man då när man anordnar en demonstration där könstillhörigheten spelar störst roll? Usch.

Mest irriterad blir jag dock på mig själv, som bara sitter här. Varför tog jag inte reda på en massa info om vad som hände i t.ex sthlm idag och tog mig dit? Det verkar ha varit en riktig intressant dag där borta. Och jag har bara suttit här framför datorn och glott.

Vilken kvinnokämpe va? Jag borde skära muttan av mig som straff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback