Skugge är tillbaka!

Linda Skugge skriver en fin krönika i Expressen idag. Jag blir så glad! Jag har under en längre tid bara blivit mer och mer besviken på hur hon betett sig, men den krönikan var verkligen fin. Inte fin som så att den handlade om äkta kärlek och sånt blaj, utan fin för att man kände igen den gamla Linda. Gamla fina Linda. Feministlinda som fick mig att komma in på bra tankar och kvinnlighet och manligthet. Den Linda som jag saknat. Idag är hon tillbaka. Dom här löjlerierna med att sluta kalla sig feminist kan jag blunda för ett tag, när hon skriver saker som om hon inte slutat.

Åh vad bra det var! Ja! Men det är väl självklart att tjejer måste börja stötta tjejer. Och killar måste också börja stötta tjejer. Liksom för att jämna ut bland de som blir stöttade, eftersom de faktiskt är fler av det manliga idag.
Men ja. Jag kan ju inte uttrycka det lika fint som Linda, så läs henne här istället:

http://www.expressen.se/kronikorer/lindaskugge/1.1094844/linda-skugge-var-finns-tjejerna-som-pushar-sina-systrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback