Briljans som sagt.

En annan som är helt jävla briljant på att skriva är ju föresten Johanna Nilsson. Jag har, sen jag slutade gymnasiet, börjat så smått vakna upp ur min läskåma så jag plöjde igenom hennes senaste bok för någon vecka sen. Och ja.. Det var megabra. Jag var jätterädd att jag inte skulle tycka om den, lika mycket som jag tyckte om hennes böcker på högstadiet. Men det gjorde jag. Så jag fortsätte med att plöja igenom hennes "De i utkanten älskade" som jag läste när jag var i läskåma och tyckte var okej. Den här gången fick jag världens mega gråtattack såfort jag läste sista sidan. Jag låg och hulkade som värsta 4-åringen. Det var nästan sådär så jag fick stoppa täcket i munnen för att hela huset inte skulle vakna. Och då bor jag ändå i källarn.

Iofs kankse inte helt gråtattacken kom som en konsekvens av boken, eftersom jag såg till att tänka på typ allt som jag kunde gråta över när jag ändå vara tårdränkt. Men de första tårarna var helt klart bokens förtjänst.

Briljans som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback