Black diamond.

Under har skett! Jag visste namnet på en Kiss-låt. Trodde fan inte att det var möjligt, men tidigare ikväll när jag kom i kontakt med orden "svart diamant" kom jag att fundera på om det inte fanns en låt som hette Black Diamond. För att stilla min frustration över att inte veta klickade jag mig fort som bara den in på youtube och sökte på nämnda ord. Första sökresultatet blev just Kiss - Blood diamond och jag blev helt ställd. What? Jag och namn på rock-låtar är inte direkt en jättebra kombination. Ett slående exempel på detta är ju mitt fylleblogginlägg som jag skrev för ganska precis ett år sedan, där en mening var som följer: "de bara pslear och spelar och ska GÖRA NÅN EYE OF THE TIGER. TROR DET ÄR EN METALLICA LÅT". Och det kom alltså inte till följd av en för hög promillehalt i blodet, och därmed bortfal av vett innanför pannbenen, utan rent och skärt ovetande. Är det inte liiiiiite imponerande att jag faktiskt har koll på namnet till en kiss-låt? Det tycker i alla fall jag! Speciellt som jag inte kan komma ihåg att jag någonsin hört den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback