Finhelg.

Jag har haft en sån trevlig helg! Jag har trivts med mig själv och min omgivning precis hela helgen igenom, och det är inget jag är direkt bortskämd med. Så just nu känns det riktigt bra, skulle nästan kunna kalla mig glad - men det vågar jag inte riktigt.

Fredagen började skönt med min 8000-stegs promenad (som jag gör i princip dagligen nu för tiden) i solsken. Med de senaste veckornas väder i facit var det inte direkt något jag räknat med, så det var skönt. Sen dusch och fixeri och så bussen in till stan för att träffa vännerna. Tyvärr var inte pressbyrån på pressbyrån längre när jag väl kom in, så något besök dit (med tillhörande hjärtklappning och tunghäfta - rena fjortisfasonerna jag vet!) blev det inte. Däremot en sväng till ett nytt sushiställe där jag, av lukten, blev övertygad om att i alla fall ta en liten med mig hem. Sagt och gjort, hem till K och äta sushi för att sedan övergå till ölande. Mycket nice!

Efter ett par parti kortspel bar det iväg in till stan för att möta upp Ålänningarna och fortsätta drickandet på en av stadens krogar. Därifrån gick vi sen till stans dräggställe (där det är billigt, vi är inga drägg) för att höja alkoholhalten ytterligare. När vi dräggat klart skulle vi testa nya stället i stan, vid namn Blue Moon Bar (som vi döpt om till Ensam Mamma Söker efter följande historia). Trodde vi i alla fall. Men när vi kom dit och frågade vakten om det var inträde (vem betalar 100 spänn för en timme under tak för att supa? :O) sa han "Ja, det är hundra kronor inträde... Och 25-års gräns". När jag svarade att det var hundralappen som var största problemet garvade han bara. Hehehe. Så, efter extremakut kisspaus på Max, gav vi oss av till ett tredje alkoholintags-ställe och sen tillbaka till dräggstället.

Hela kvällen/natten (som var mycket trevlig med många trevliga återseenden och möten med nya folk trots att det i dethär inlägget bara verkade handla om alkoholintag) avslutades med en promenad från city till Årsta. På något sätt lyckades vi få den att ta 90 minuter istället för vanliga 40. Kan tänka mig att det hade något med promillehalten, och något med våran vilda feministdiskussion, att göra. Jag somnade runt 04 i samma säng som min goda vän och kvällens huvudroll (hon är nybliven 18-åring).

Lördagen vaknade jag runt 11. Sov apdåligt men låg och drog mig tills vännen vaknade vid 12. Sen ägnades dagen åt att titta på säsong 4 av Vänner. Härlig tradition att få en ny säsong varje födelsedag. Kanske skulle föreslå ett sånt införande även i min familj, till min födelsedag. Såg även en dokumentär om översmarta barn. Gosh. Den var sorglig på något sätt. Stackarna (!) var födda med ett IQ på 170, något de får offra ett socialt liv för. De kan liksom inte umgås med riktiga barn, typ. Hemskt. Iofs hemskt dåligt förklarat också, men skitsamma. Sen promenerade vi och lallade med lite annat tills mamma + faster med man kom och hämtade mig vid 19-tiden. Då bar det iväg till hågaby för att äta mat och konsert med folkmusikgruppen (eller nåt sånt) Frifot. Det är ju inte direkt min tekopp, sån musik, men jag kunde ändå bli imponerad över hur skickliga musiker/sångare dom var. En snubbe spelade två munspel, och mandola, samtidigt. Skillat! Hela kalaset var slut vid 23-tiden och då for vi hem.

Och ja. nu får fan det här kalaset också vara slut, orkar inte skriva mer. Men helgen var fin i alla fall. Var tänkt att jag skulle avsluta den med lite sängsalsa, men jag får inleda nästa vecka med det istället. Trevligt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback