8 mars

Idag...

...vet jag inte om jag ska tycka att det är synd att man bara pratar om feminism på P3s ungdomsprogram på just Internationella Kvinnodagen, eller om jag ska vara glad att dom pratar om det över huvud taget.

...förbannar jag att jag inte kunde skrika mig hes på demonstrationen på grund av mitt kvinnodominerade, lågavlönade jobb - men pyntar arbetskläderna med Mycket Väl Passande smycken.

...har jag tankat på mina förändra-världen-känslor avsevärt. Upp till kamp!

...gillar jag att jag blev rörd av att höra Befrielsen är nära på radion. Minns med värme hur jag och 8-åriga kusinen sjöng den tillsammans i julas (tror jag att det var.). Får jag också en son en dag får nog den sången bli vaggsång!

...lyssnar, lär och stärks jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback