Dorotean At night...

Jag kan ju inte må riktigt bra. Två nätter, eller antagligen morgonar, i rad nu har jag drömt att jag mördar. Igår var det kycklingar, som jag tillsammans med mina kusiner hängde upp i snaror på väggen. Sen stod vi och studerade hur de en efter en somnade in. Kändes helt absurt när jag vaknade, och med tanke på att jag fortfarande kommer ihåg drömmen måste den gjort ett ordentligt intryck på mig..

I natt däremot mördade jag en neger. Jag måste använda det ordet, för det var det jag använde i drömmen. Men tillägget -jävel dessutom, men så lågt kan jag inte gå i vaket tillstånd. Redan ordvalet känns ju lite småsjukt för att vara ärlig. I alla fall, jag drömde alltså att jag mördade den här människan, tillsammans med min morfar på deras vardagsrumsgolv. Om jag minns rätt gjorde jag det med en galge rakt in i bröstkorgen, blodet flödade som bara den i alla fall. Ytterst obehagligt. Sen är handlingen suddig, jag vet att mamma kallade mig "jävla ungjävel" när jag råkade erkänna mordet, och så var mina kusiner med på ett hörn igen... Sen vaknade jag och hade ingen lust att somna tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback