Tenterad

Igår både tentades och tentafestades det för yours truly, och ja det var väl trevligt. Själva tentamen är kanske inte rätt att beskriva som trevlig, men jag hade bara panikångest på väg till Terra (som är salen man skriver tentorna i. passande namn huh?) och jag tror det var rätt frågor för min kunskap. Jag hade lite mer koll på sektoriell organisation av den kommunala förvaltningen än om hur planhushållningens utveckling i Sverige på 40-talet (eller när det nu var....). Nu är det bara 9 arbetsdagars (eller 14 dagars) nervös väntan på resultatet.

Men om tentan var okej var festen desto roligare. Det blev ingen röjfest (men jag har minst två festtillfällen till i veckan att ta igen det på) men en trevlig chill-fest med folk från klassen. Och Bert Stjärt såklart. Med Bert den siste oskulden på i bakgrunden kan ju ingen fest gå fel liksom ;) Får se vad det blir för skoj tema nästa tentafest...

Ska snart kila ner till skolan och påbörja nästa kurs: Marknadsekonomins grunder. Får väl se hur det går. Enligt rykten kuggade 70% av förra årets kursare på tentan, och just det ryktet känns inte direkt lovande. Får hoppas det är lika sant som det är lovande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback