En fråga om status

I morse pratade mina favoriter i Morgonpasset i P3 om status. De diskuterade bland annat statushets och såklart vad som är status, och vad som inte är status. Finns det högstatusallergier, och är det hög- eller lågstatus att som feministflata låta bli att raka sig under armarna, var två av de frågor som behandlas. Väldigt intressant faktiskt, och det satte verkligen igång tankeverksamheten hos mig (efter att den varit helt utslagen i typ ett dygn :P). Om jag kommer på något vettigt kanske jag skriver något på det, mitt enda exempel just nu är solbränna. Under hela sommarhalvåret får jag nämligen erfara hur otroligt lågstatus det är att inte ha den där jävla brunheten, men det finns ju egentligen inte så mycket att skriva om det...
På återhörande (eller -skrivande) hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback