Freitag

Jaja, jag hade en plan att publicera en bra låttext var dag fram till 8e mars, internationella kvinnodagen, men det gick ju inte sådär jättebra så jag struntar nog i det. Kanske hinner med någon mer fram till dagen D, och jag utlovar även en ytterst bra dikt skriven av självaste Miss Universum a.k.a Catti Brandelius. Den kommer dock publiceras på vaginans dag, den 10e mars. Då jag även kommer baka hallongrottor så det står härliga till :D

Men det är framtiden och framtiden är inte nu. Så även om jag är pepp på framtiden måste jag leva med att allt just nu bara känns eländigt (det svenska vemodet har återkommit till min kropp. typ.) och om jag inte hade haft en massa "måsten" hade jag nog helst av allt legat i sängen och gråtrunkat just nu. Men precis som alltid annat låter jag bli sånt trams, försöker hålla skenet uppe och fejkler åt hela jävla världen istället. Fantastiskt! Bra grej med att vara en "tyst person" är att ingen märker när man är ledsamhest tyst eftersom det i princip inte innebär någon skillnad. Äntligen har jag funnit något positivt i det :)

För att återgå till framtiden (paradoxalt va?), och för att det där självömkandet inte ska förpesta mer än nödvändigt (dvs. mig) så om man ser ännu längre fram än nästa vecka börjar saker och ting ordna upp sig där också. Jag börjar förlika (med reservation för felanvändning av det ordet..) mig med tanken på att flytta härifrån för att ta mig an en annan studentstad. Det känns inte rätt att söka sig till en utbildning som är så underkänd av högskoleverket, och byta utbildning det ska jag. Får se om det blir utbildning eller utbildningar dock, fröken duktig måste ju alltid prestera. Två kandidater på tre år borde väl inte vara så fasansfullt svårt? :P I värsta fall får jag väl dra ut det på fyra...
Äsch, over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback