Veckans tisdagsgnäll

Just for your information hatar jag korridors-livet just nu. Jag har väl egentligen känt mig obekväm med det ett tag, men nu har det på något sätt runnit över bägaren. Kanske var det i Söndags, när jag kom hem efter en helg i Halmstad och min 3-liters vindunk stod på diskbänken. Detta efter att jag i torsdags ställt den i kylskåpet. På min hylla. Okej att korridors-folk snor, men när de inte ens försöker dölja det.. Och var det inte då så kanske det var när jag några minuter därefter insåg att jag fick göra veckostädningen på egen hand, trots att det är meningen att man ska vara två och två. Det var inte med blida rörelser jag krossade glaset i återvinningscontainern, om vi säger så. Detta kan ju tyckas fullt tillräckligt för att få en att vilja flytta, men det fortsätter. Morgonen därpå fick jag nämligen reda på att vi har haft rått-besök i köket. Så jävla fräscht ...eller? De hade löst det med att sätta en plastsoptunna över hålet den hade krupit ner i. Ja, för råttor kan ju inte gnaga sig igenom plast liksom...

Nåja, dessa tre "droppar" i en redan välfylld bägare har som sagt fått det att rinna över. Det räcker nu, jag är nöjd med allt vad korridors-livet har att erbjuda. Vi har ju inte någon direkt gemenskap, och jag tror inte jag vill ha det med de här människorna heller. Jag vill nog hellre ha ett kök jag kan inreda på mitt eget sätt. Med mitt eget husgeråd, och något annat än naggat IKEA-porslin att äta från.  

Så,
det var veckans tisdagsgnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback