Som terapi

Igår spelade jag gitarr för första gången på flera år
de ackord jag lärde mig på den tiden satt hyfsat inpräntat i händerna ändå.
Sen kanske man får fråga grannarna hur det lät egentligen :P

Gitarrspelandet gav mig i alla fall massiva högstadieflashbacks,
eftersom det var på den tiden jag spelade.
Det var i nian jag fick guran i födelsedagspresent,
det var då jag gick en söt nybörjarkurs med ABF och
det var då jag spelade Here comes the sun på skolavslutningen.

Nu har jag tänkt börja använda det som terapi,
får se hur många nya ackord jag lyckas lära mig.

Kommentarer
Postat av: Li

Önskar jag kunde ta mig tiden att sitta vid gitarren, men en vacker dag kanske. När man väl gör det finns det ju nästan inget roligare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback