Att hjälpa systrar i nöd

Som storasyster får man äran att, åtminstone under en viss period, bli någons allra största idol. Jag har till exempel nästan fått min syster att drunkna eftersom hon så promt ville hoppa i vattnet på samma ställe som jag. Hon missade dock den lilla detaljen att hon var två huvuden kortare än mig och helt enkelt inte bottnade. Mamma fick öva klädsim, om vi säger så. 

Nåväl, jag försöker ta mitt idolskap på största allvar och ger min syster svar på sina frågor. Nu senast kom hon grubblandes och frågade hur det egentligen var: kostar plastpåsarna på systembolaget eller inte? Som den goda människa jag är tillförde jag henne såklart min visdom och berättade att Jo, de kostar 1 krona stycket. Det är en sån bra känsla att hjälpa systrar i nöd.

Kommentarer
Postat av: HANNA

hoppas du får en bra kväll! :D

Postat av: systern

det kommer alltid nya frågor. hur gammal jag än blir.

2012-02-17 @ 22:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback