De sexiga underkläderna.

Angående Kallebollens kommentar:
"Sexiga underkläder, varför inte? Jag menar det finns säkert en massa människor som behöver hetta upp sitt sexliv, och varför inte på julen?" som kom som svar på mitt inlägg "Sexiga julunderkläder. Varför?!" kan jag väl bara säga att jag mycket väl kan tänka mig att det finns många många i vår värld som skulle behöva bättra på sitt sexliv. Men jag tror inte att bästa sättet att göra det på är att proppa på tjejer ännu mer propaganda om att man ska vara snygg och sexig. Tvärtom tror jag att de här skönhetsidealen hindrar mer än uppmuntrar och triggar upp. Bland annat är jag nästan säker på att det finns många tjejer som har svårt att ta för sig i sängen, vågar inte visa/säga vad de vill ha och inte heller säga nej till något de inte vill göra. Och det kan väl ingen säga emot att det borde komma som en följd av den kvinnosyn som finns i samhället. Det känns som att det faktum att också tjejer har lustar och behov inte är något som riktigt accepterats.

Ja. Det blev ett lätt vilset inlägg och höll väl sig kanske inte till ämnet, men jag hoppas att jag i alla fall fick fram något med lite vett i.
Märk väl att jag fortfarande är i lära-upp-sig stadiet och med tiden säkert blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback