Tillbaka till kneget

Sådärja. Sportlovet är slut. För ett par dagar sedan i och för sig, men jag har inte pallat det hårda bloggtrycket så det har inte blivit något skrivit än.  Det var i vilket fall ett trevligt sportlov. Fint att man fick tillfälle att ha lov, trots att jag egentligen slutat med såna. Fint att träffa småkusinerna också, såklart. Småkusiner och småkusiner föresten, de är 8 och 10 och det är ju inte jättelitet. Herregud, det är ju nästan pubertetsålder. Jag fick t.ex min första mens när jag var 11.. och då har man väl redan gått igenom en del av Jävelskapet a.k.a pubbeperioden? :| Men. Let's not think about that. Än kan de ge gammelmurra (mig) anledningar att (nästan) helt befogat bygga snögubbefamiljer och starta snöbollskrig. Och anordna sparkrejs ned för närmsta bästa backe. Och ja, det var sånt vi fyllde veckan med. Inte sportigt kanske, men ändå.

Jag fick även tid att reflektera över hur mycket storesyster en storesyster verkligen kan vara, och även ta fram min obefintliga pedagogik när denna storesyster blev arg och gjorde lillebrodern ledsen. Att jaga ledsen 8-åring, först på spark och sedan till fots genom skogen, är ju också en erfarenhet. Får se vad jag lärde mig av den :P Något jag vet att jag lärde mig av veckan var att inte kolla om en kaka man gräddar i ugnen är klar genom att använda en metallsticka, utan hellre något av lite sträv trä. Vi fick nämligen smet till efterrätt på fredagsmiddagen ;P Smarrigt tyckte vissa, men den blev kanske lite väl kladdig. Så vi fick satte in den i ugnen igen och där fick den stå dubbelt så länge jämfört med vad det stod i receptet...

Men, nu är den veckan slut och jag är tillbaka i knegarlivet. Eller nåt. Var från början ofrivilligt ledig 3 dagar, men nu är jag bara ledig en. Tim-vikariat har sin charm ibland:P Tyvärr sätter det käppar i mitt tränarhjul, men vad gör man inte för lite kosing? Två gånger fläskskak i veckan får räcka någon gång i bland. Jäpp. Men nu: Pungtorkeri.

Ha't gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback