This spring

Det vankas semestertripp till Amsterdam för familjen Häll och därmed skojas det friskt om både red light district och haschkakor. Föga orginellt kanske, men lite kul ändå. Resan är egentligen till för att fira farsgubben som fyller 60, och ja han är en riktig gubbe. Kanske inte för att 60 är en gubbålder, utan snarare för att han använder ord som glana (istället för glo) och gå hädda (typ flytta på dig) och dessutom haltar ungefär lika dåligt som min morfar. Och morfar haltar riktigt illa nu för tiden. Igår kallade jag pappa för gubbjävel, flera gånger till och med. Så går det när man har mina "borttappade" nycklar i byxfickan i en hel halvtimme medan jag närmar mig gränsen till psykbryt.. Nåja. Semestertrippen vankas inte förrän i mitten på maj, så än är det ett tag kvar. Men jag taggar redan. Tydligen finns det både ett modernt museum och ett antikhandlarkvarter. Det bådar gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback