Gubbpoäng

Idag har gubbpoängen bara rasat in.
Jag har säkert fått 1000 gp.
Anledningen?
Jag har köpt ett par vinterriktiga kängor,
i grovt skinn och med kraftig gummisula.
Ordentligt fodrade är de också. Och dyra så klart.
Men som kassörskan sa:
"Sneakers hela vintern hade man när man var 14".
Att det är gubbpoäng och inte tantpoäng jag fått
är för att det är ett par herrkängor.
I storlek 40. Jag har 38 i vanliga fall.
Men det ser inte alls konstigt ut inbillar jag mig.

Det kanske kan minska gubbpoängsintaget något
om jag poängterar att anledningen till att jag måste
ha överdrivet ordentliga vinterskor
är 14-åriga Dorotean.
Hon gick nämligen i sneakers i 20 minus
och förfröst därmed fem tår.
Så nu fryser jag om fötterna
så fort det är kallare än 10 grader.
Ja, 10 plusgrader alltså. 

Eventuellt kan gubbpoängen minskas ytterligare
med tanke på att jag bl.a tänkt bära kängorna
till den blommiga klänning med spetskrage jag köpte förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback