Man får ta det onda med det goda...

Jag har ont i hela nacken och axlarna, eftersom jag råkat lyfta något för tung och för fel. Men det är det värt när jag får höra berättelser från 1930-talet om en liten flicka med pianistdrömmar.
Jag får torka kroppsvätskor av alla de slag, kroppsvätskor med dofter som skulle kunna döda. Men det är det värt när jag får kinden försiktigt smekt av 99 år gamla händer.
Jag blir anfallen av både knytnävar och starka fötter, fastän jag bara försöker hjälpa. Men det är det värt när jag får skratta tills jag gråter med en fyra gånger äldre man.

Ibland är mitt jobb riktigt trevligt. Speciellt när jag ska få vara ledig i tre dar i rad!
Över och ut,
S

Kommentarer
Postat av: hanna

å så fint inlägg

2010-07-19 @ 19:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback