Denna dag är blott en dag uppbygd av minuter precis som du och jag blott är uppbygda av atomer

Uuuh, jag såg precis (eller ja, för en timme sen) Uppdrag Granskning
efter tips från en vän. Och trots att jag missade första kvarten var
det minsann magstarkt nog.. Och där använde jag nog inte alls ordet
magstarkt i rätt bemärkelse, men jag fick ont i magen och ganska starka
känslor så, jag använder det ändå.
Det handlade i alla fall om
"Fallet Elin", som jag tror det kallades. Det var en tjej i Vetlanda
(tror jag.. Gosh vad dåligt minne man kan ha. Det var neråt Gbg's
trakten av dialekten att döma i alla fall) som hade levt under de
alldra hemskaste förhållanden. Lite kort berättat bodde hon ensam med
sin pappa, en pappa som var drog- och alkoholmissbrukare och ganska
våldsam. Den här pappan fick hon dels hjälpa ta droger, hon värmde hans
amfetamin osv, men han behandlade henne hemskt på andra sätt också. Han
förbjöd henne att lämna lägenheten, under lång tid gick hon aldrig ens
till skolan, han fick henne att sova under en presenning i 15
minusgrader under två veckor. + en massa annat. På detta utnyttjade han
även henne sexuellt under 5 år. Och trots en hel del tydliga tecken på
att något var fel, och ett X antal anmälningar från folk i omgivningen
(grannar och skolpersonal) gjorde socialen INGENTING. Sen när
intervjuaren (som det verkligen inte heter, men min vokabulär är för
smal för att hitta ett bättre ord) satt och pumpade dem på frågor satt
de helt oberörda (jag snackar stonefaces till 100000% + noll sympati)
och pratade om att den informationen de hade då minsann BLABLABLA, men
nu EFTERÅT så BlahaBlaha.
 GAAAAAAAH, då fick jag allvarliga
vridningar i magen och visste inte var jag skulle ta vägen. Det finns
för fan inget jävla efteråt när det gäller sånthär! Flickan är förstörd
för livet (tänk Freud). Och så kom de med undanflykter som att de var
rädda för karln. Men BYT JOBB DÅ. Tänker inte folk efter ett dugg när
de väljer yrke? Är det bara jag som tänker göra pedagogiska plus och
minus listor för att inte förvirra mig? Gud alltså.

Snabbt
ämnesbyte för att inte slå sönder tangentbordet av upprördhet. Som det
inte heller heter men, skit samma. Det här är en blogg och här är ju
ungdomar så fett bra på att förstöra det svenska språket så jag kan väl
lika gärna spä på. Och ja "fett" var ett jäkligt avsiktligt ordval, och inget jag brukar använda mig av annars :]

I
övrigt så har denna dag denna Tisdag inte alls gått som jag hade
planerat. I min fantiserade, eller nåt, almanacka stod det PLUGGA med
stora feta röda, nej lila, bokstäver och det var tänkt att jag skulle
kunna göra en stor bock efteråt, som ett tecken på att jag var klar med
det.. Nå, kan jag det? Skulle inte tro det :]
Av de 100% som den här
dagen består av har jag pluggat exakt 0,00%. Fantastiskt va? Och
undanflykter jag använder mig av är typ: Det är ju egentligen inte sånt
jag måste Måste göra.. jag ska ju lämna in det.. Snart..
Men saken
är ju den att det skulle vara så sjukt mycket enklare om jag gjorde
klart åtminstone en sak (typ historian) under lovet. Så kan jag ägna
mig åt allt annat skit, som jag är benägen att kalla pluggandet för
just i denna stund.
Såå, vad har jag gjort istället då? Tjaa. städat lite på datorrummet, och det behövdes verkligen och
jag kände mig otroligt duktig och söt. Sen har jag brytt mig lite om
yster som blivit huk. Och jaa... den har jag typ inte gjort något..
Laddat hem en massa olaglig musik som är laglig, och lyssnat mig igenom
den lite. Och sist men inte minst har jag dammsugit mitt lilla rum.
Mitt lilla rum på 24 kvadrat <3

Allt för mig.
VÄRME alles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback