Arg Feminist

"Nu näms återigen en av mina åsikter som jag vet att inte alla håller med mig om, men i alla fall; jag tycker faktiskt att det är lite av tjejers uppgift att vårda sig själv och bry sig om sitt yttre. Men det menar jag inte att man behöver se perfekt ut och att ha en idealkropp. Nej, utan att man ser välvårdad ut! Jag är så trött på detta feministprat att vi sminkar oss ständigt för männen, vaxar benen för männens skull osv. osv. I så fall, vad spelar det för roll? Det är bevisat att känner man sig snygg får man bättre självförtroende. Och hur kul är det egentligen för en pojkvän att ha en tjej som går runt med ludna ben, fettigt hår, nerbitna naglar och sina menstrosor? Usch. Därför tycker jag att alla ska lägga mer tid på att ta hand om sig själv. Har man inte råd att åka på en spaweekend så kan man lika gärna göra en hemma."

Alltså jag dör, på riktigt dör. Inte minst att man måste lyssna på andras okloka åsikter en hel förmiddag (och det tror jag inte att någon missade att jag tyckte). Sen måste man läsa såna jävla skitblogginlägg på kvällen. Mitt hjärta går i högvarv. Jag glömde helt plötsligt bort att jag för en stund sen var tvungen att kämpa för att hålla ögonen öppna. Åh jag blir så ARG!!!!!!! Mest blir jag arg för att jag inte vet vad jag ska göra av min arghet. Det blir inte bättre av personangrepp, och hon verkar ju rätt omöjlig så jag vill inte ens försöka mig in på en diskussion. Men var ska jag då göra av det? GRAAAAAARGH!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback