Nytt år.

Ett nytt år har precis inletts och det är nu det är dags att ta tag i saker och ting. Kilon ska tappas, cigaretter ska sluta rökas och man ska vara si eller så nyttig. Detta hålls ända fram till tjugonda knut (13 Januari för er oinvigda i knut-firandet) om man har tur. Sen är man lika svinig som alltid. Socker och fett mals igenom strupen precis som alltid, och den där träningen var visst inte så kul. Samma visa varje år, ändå fortsätter man.

För mig verkar det som ett vettigt löfte att lära mig att hantera alkoholen som en "vuxen människa". Med tanke på hur nyårsaftonen urartade sig kan det komma väl till pass. Det är konstigt att rösten som påminner en om att "du borde inte dricka mer nu, Sara" blir som tystast när man behöver den som mest. Men det kanske jag har lärt mig nu. Jag har lärt mig att det inte är en bra idé att dricka vin som vatten och sen dessutom shota i vanliga dricksglas när det redan är gott nog. Oavsett vad folk säger är det inge kul att asluta kvällen som ett svin. Grinandes, med mascara i hela ansiktet, nyspydd och utan förmåga att gå. Dessutom var jag övertygad om att jag vara alkoholförgiftad och bad dem ta mig till sjukhuset, gång på gång på gång. Nej. Det var inte kul. Jag hoppas att det var sista gången för i år, men med mina festivalplaner kanske det inte är så troligt?

Dessutom har jag tänkt lova mig själv att komma igång med projektarbetet på riktigt. Träna en halvtimme när jag kommit hem är en regel jag har tänkt följa. Dessutom sätta upp en tidsplan med läraren, så att det inte blir så stressigt i vår.

Sen borde jag väl tappa en 20-30 kilo för att se bra ut, och bli accepterad av samhället. Men jag tror jag skiter i det i år också. Jag tror jag kommer ha annat som tar min energi, framför allt nu i vår. Så jag får fortsätta vara såhär rund (och go').

God fortsättning, hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback