Läjnköööping och så väjdare

Oj, här var det dött må jag säga. Typiskt mig att vara helt kass på att hålla disciplinen. I och för sig kanske det inte bör ses som någon världskatastrof att inte hålla bloggdisciplinen, men ändå. Man behöver ju inte göra sig mer kass än man redan är.

Jag bor i alla fall i Linköping nu, och har hunnit med en hel massa kul sen jag kom hit i mitten på augusti. Började starkt med att bli av med plånboken, där jag hade precis allt; körkort, legitimation, bankkort osv. Det kändes, för att uttrycka det i milda ordalag, lite surt. Men det löste sig såklart strålande, och nu har jag tillochmed hunnit köpa en ny plånbok så jag slipper gå omkring med min vävda börs från dagis (som jag förövrigt också hunnit bli av med en gång. men återfått tack och lov).

Förrutom att bli av med plånboken (och cykeln. haha, vilken jävla stjärna man är!) har jag även blivit nollad (dvs. gått omkring i en rosa t-shirt i två veckor och lära känna min klasskamrater genom att festa med dem. typ.), gått på fulsittningar med inkluderat matkrig, spelat vinbrännboll, vrålat bort rösten till "Stad i ljus" (som enligt tradition är "sista låten" i Linköping) och druckit öl i enliterssejdlar. Ja. Och så pluggat lite också då förstås, men det hör ju inte hit ;)

Ska väl försöka få till någon sysselsättning som inte går ut på att supa eller plugga snart också, men än så länge känner jag mig fortfarande för nyinflyttad. Får se om jag hinner flytta härifrån innan jag får arslet ur...

Jaja, det var någon slags uppdatering i alla fall. Ett litet livstecken till de stackare som går in här och läser. Det är inte i närheten av allt jag har att säga, men mer kanske kommer. Om någon månad eller två :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha jättekul å läsa om dina bortappade saker å nollning ;P :) jag är såklart jättenyfiken på ditt studentliv så fortsätt föralldel att uppdatera sara :) det kan bli min julklapp från dig de ;P hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback