"Det kändes både i hjärta och själ att man nog behövde vara feminist"

Citat från en av programledarna i Morgonpasset Helg som precis beskrev när, hur och varför hen blev feminist. Tyckte det var så fint så jag skyndade att skriva ner, och ser nu till att dela med mig av det också. Är jag inte en fin människa, så säg? Själv blev jag feminist tack vare och med hjälp av självaste Linda Skugge. Numera kallar Linda sig inte längre feminist, vilket jag skrivit en historisk rapport om, medan jag nog gör det ännu mer. Eller åtminstone på ett annat sätt än jag gjorde som 14-åring. Mitt inne i den ljuva puberteten var det ju så mycket annat som skulle fokuseras på, det var första fyllan som skulle klaras av, en sexualitet som skulle utforskas (ännu mer) och en ny kropp att lära sig att föra. Så även om jag kunde bli arg över hur saker och ting såg ut, tog det inte upp hela mig.

Ikväll ska jag festa med en som, för att uttrycka det milt, har en lite annan uppfattning om hur saker och ting ser ut. Det är inte bara en gång vi har hamnat i heta diskussioner och det är så himla stimulerande! Kan hända att (med anledning av alkoholhalten..) ljudnivån blir lite väl hög, och spottet sprutar lite väl häftigt ibland - men efter att ha varit van att festa med kompisar som skränar "INGET POLITIKSNACK PÅ FEST!!" så fort en gnutta diskussion kommer upp är det så jävla härligt att få hävda sig lite.

Jag ser i alla fall fram emot kvällen, ska bli spännande att se var den leder. Men först ska jag på visionsmöte (vackert va? :D) med RFSU. Ska bli kul!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback