Internationella blödighetsdagen II

Nu har jag även loopat Marie Fredrikssons låt Sparvöga i typ tre timmar. Blir tårögd vid precis samma ställe Varje gång. Kan det här verkligen vara friskt? Det påminner starkt om när jag som fjortis började knapra p-piller och Anders Johanssons låt "If it's All I Ever Do" fick mig att grina varenda gång jag lyssnade på den - och tro mig, jag lyssnade på den ofta.. Men nu knaprar jag inga piller (och lyssnar absolut inte på Anders Johansson :P) och beter mig ändå såhär.. Nåja, nog om det.
Här kommer den vackra gråtframbringande sångtexten:


du lilla sparvöga flyg över ängarna
dröm dina drömmar så länge du känner
du lilla sparvöga flyg över ängarna
och dröm dina drömmar så länge du känner liv
känner liv
vår tid är nu
en svart-vit bild
som blir till färg om du vill
så många val så svårt att se
när dina bruna ögon vill se mer
du lilla sparvöga
flyg över ängarna
dröm dina drömmar så länge du känner
du lilla sparvöga flyg över ängarna
dröm dina drömmar så länge du känner liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback