Eller vad det heter..

Jag trivs på socialhögskolan i Lund,
kanske inte bättre men på ett annat sätt än vad jag trivdes på institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (eller vadfan den nu hette) i Linköping.
Just nu läser jag i och för sigg kursen Ekonomi, politik och samhälle,
det vill säga en härlig mix av de båda skolorna.
Men även om jag känner mer inspiration nu än för ett år sedan,
så är trivseln jag känner på socialhögskolan ingenting mot det jag känner på Centrum för genusvetenskap.
Det känns ungefär som att komma hem varje gång man går dit på föreläsning,
vilket jag gjort en gång i veckan sedan i januari,
och det är med en enorm inspiration man går därifrån två timmar senare.
Jag blir lite trött på mig själv som inte vågar satsa på det jag brinner för helhjärtat...

Men då har ju jag kommit på den eminenta idén att försöka mig på en dubbel examen.
Den här terminen läser jag 150%. Nästa blir det 200%.
Man kan om man vill, eller vad det heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback