Visst gör det ont när knoppar brister

Jag blir så sentimental om våren,
jag vet inte riktigt vad det är
men det som om tjälen går ur själen också.
Jag blir rörd av ingenting,
och känner ett trängande behov
att ge presenter till folk.
För att liksom visa min uppskattning.
I år har det gått så långt att
jag blev rörd när jag kom på
vad jag ville ge min lilla lillesyster i födelsedagspresent.
En bok. 

Något annat jag blir rörd av är
En Unge i Minuten.
Inte för att det är något konstigt,
jag satt och grät inför Barnmorskorna också.
Men lite märkligt känns det
när tårarna börjar strila av
en nyanländ unges första skrik.
Och att jag dessutom sitter och
krystar med den födande modern.

Av min vänskapskrets att döma
är detta beteende mycket märkligt.
De vrider sig av smärta av tanken,
medan jag hoppar av glädje av tanken. 

Fan, har jag tagit mina p-piller idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback