Personlighetskris

Sedan i Tisdags, när jag var med på en workshop med RFSL som värd, har jag haft lite av en kvinnokris. Eller en könsrollskris, eller personlighetskris kanske man kan säga istället. Närfan gick jag från att använda baggy-jeans och huvtröjor till att använda blommiga klänningar med spetskragar? Och vad för signaler ger det när jag nu har dessa kläder, i jämförelse med det jag klädde mig i innan? I och för sig är jag väl medveten om när vändningen till bara klänningar kom, men processen började väl långt tidigare. Jag kommer ihåg ambivalensen jag upplevde i ett provrum i New York när jag provade just en klänning på min 18-års dag. Då hade jag nog inte använt det sen tidigt högstadium eller så. Nu är det alltså tvärtom. Skumt det där. Och just nu ifrågasätter jag alltså mitt eget val av klädsel. Det är ju inte så att någon tvingat på mig kläderna, och ändå känns det så just nu. Jaja skitsamma, jag har ingen aning om var det här inlägget är på väg. Får se om krisen, som brukligt är, tar mig till frisören och cuttar ännu mer av mina "lockar". Eller om det blir något ännu mer drastiskt...

Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: Ja den är riktigt användbar! Den kostade 129 kronor, men det finns en mindre för 99 kronor också. Sedan får man med svart remsa, men de finns även i rött och svart för ungefär 50 kronor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback