Kongress 2011

Om torsdagen var en skitdag så blev helgen desto bättre.
Jag var på mitt livs första partikongress där det bland annat hölls allsång i form av en Gudrun-version av å, å, å tjejer, diskuterades på vilket sätt surrogatmödrarskap är en feministisk fråga och huruvida det är så dåligt med betyg om antagningar ska ske genom intervjuer utan dem. Det och ungefär 100 motioner till hann vi slå igenom, några med betydligt hårdare diskussioner än andra.

Och det var så roligt! Jag var i och för sig aldrig upp i talarstolen, även om jag hade åsikter om ett och annat, men helgen kändes ändå mycket lärorik. Bara det hur det går till i en plenumsal var ju en liten gåta i sig.
Men jag känner att jag lärt mig massor, och framför allt blivit peppad på att fortsätta driva alla sjukt viktiga politikfrågor som togs upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback