Utan självdiciplin.

Det känns ju mer eller mindre jättedåligt att jag sitter här och gör inte min svenskatext som skulle varit inlämnat för 17 minuter sedan.. Jag började för snart en timme sedan, och det enda nästan bra jag kommit fram med är överskriften "Har Gud verkligen svaren på allt?". Men vad ska jag skriva sen?! Jag är så sjukt icke insatt i det vi ska skriva. En argumenterande text om huruvida det är sant att: "Det vi kan uppleva med våra sinnen är det som vi kan betrakta som sant"
eftersom man under medeltiden mest  såg allt andligt, medan upplysningen var vetenskapens tid och man hittade både ett och två svar på olika frågor. Men HURFANIHELVETET ska jag kunna tänka mig in i någon 1700-talsmänniska och argumentera om det när jag inte är insatt. Ganska många i klassen har liksom läst om den här tiden rätt länge på kultur och idéhistoran.. och då blir man ju insatt. Men jag håller ju på att planera kulturdagen och hur insatt blir jag då i upplysningen!? Inte ett skit.
Det är så synd om mig :(
Nu blev jag dessutom lite sådär fnittrigt flummig, som jag också vara när Hanna satt bredvid mig (Sjöng låtar från Sound of Music, skrattade åt mig själv och vägde på stolen. Jag har deffinitivt sovit för lite i veckan), och började tänka på en massa saker. Som igår. Daniela i matsalen: "Jag vet inte om jag ska eller om jag inte ska" ...tystnad... Jag: "Vadå?" ...tystnad... "Eeh.. jag vet inte" :) Så Danieligt som det kan bli :P Fast jag är iofs inte så mycket bättre.. eller vad sägs om "Det är ju bara att sprida guds vid ordare", "det är toaletter i vattnet" "Han hette något på M.. Mm.. Mm.. IVAN!!!".
Dessutom var det lite skoj när någon med hörlurar skrek ut "Vilka var monarkerna?!?!!!" *FnissssssS*

Menäh.. Det är ju snart helg, och då kanske en eller annan trevlig sak som piggar upp mig inträffar.. Annars får jag väl ta tummen ur arslet och skriva den här förbannade texten istället :)


Värme!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback