Vi har lov, Vi har lov, Vi har lov *klappklappklapp*

Det är dagen för dagen före doppardagen, om man nu fortfarande kan säga sånt
hur vanligt är det med dopp i grytan nu för tiden? Det är ju inte viktigt på samma sätt
som det var förrut. Vi människor är ju ganska bra på att göda oss själva så vi behöver
ju inte ta vara på varenda kalori och sätta i oss den. Men ja, man kan väl doppa annat
på julafton också antar jag.. typ.. pepparkakor i julmust. Fast ser man det sockermässigt
var ju inte det ett dugg bättre. Men sill i sill-lag då. Då är det iaf nyttigt fett i fisken..
Men äh, nog om det. Nyttighetsnörd kan jag vara för mig själv.
Har fått jullov idag, och det kommer vara så sjukt jävla jättenyttigt för mig. Är helt slutkörd.
Och då menar jag verkligen helt helt slutkörd. Senaste veckan har ungefär 0 vettigt
i form av skoljobb osv kommit ifrån mig. Därav har jag en massa söta rester att ta hand om
efter ledigheten.. Men det kan jag inte tänka på nu, nu måste jag vilavilavila.
Annars bryter jag väl ihop eller något.. och det vore ju ganska otrevligt..
Något som varit ganska trevligt däremot är dagen idag.
Åkte in i vanlig tid, för att ta del av skolavslutningen. En skolavslutning på min skola innebär
en massa musicerande. Till exempel sjöng vi Stilla Natt på sju språk (tyska, franska, spanska, svenska, engelska, italienska och latin) + en massa andra julsånger, rudolf med röda mulen och nu tändas bland många andra. Sen spelade våran mattelärare Gläns över sjö och strand på blockflöjt och några tjejer i ettan sjöng Ave Maria (eller något annat. Kände inte igen men hon sa Ave Maria ganska ofta så...) och någon annan låt. Dessutom hade vi långdans med hela skolan involverad ;D Mitt i detta höll våran omtycka, duktiga, underhållande, mycketbättreänförra rektor Sandra tal, Dramaeleverna spelade en pjäs som fick skrattmusklerna att stimuleras en del också. Efter det förklarades väl i principet lovet invigt :D

Efter skolavslutningen begav jag och Rebecka oss mot staden för att inta en fika på Hugo's. Det visade sig bli en 3-timmars fika då vi diskuterade allt mellan familjerelationer och mina gamla internetragg. Om man frågar mig var det en alldeles underbar start  på lovet. Det kändes avslappnat och skönt, och hummusmackan satt där den skulle ;D Dessutom är väl Hugo typ stans sötaste kaféägare.. Helt plötsligt kommer han utrusandes från köket med en plåt ischoklad och hojtar God Jul! och delar ut av sin choklad till alla gäster. Dit kommer jag Absolut gå igen..

Sen blev det, efter lite övertalning (syrran tyckte att jag skulle gå ensam på stan i 2 timmar innan vi träffades), sista julklappsinköpen till mormor&morfar. Blev kollage + dikt som jag sa från början..
Det kommer nog bli jättefint när vi väl får det klart i morgon..
Är i övrigt helnöjd med andra julklappar jag har köpt:
Dansföreställningsbesök + gris-pekbok till syrran.
Biobesök till kusinen.
Hugobok + jongleringsbollar till andra kusinen.
Fonduegryta + fonduekokbok till mor.
Bengabrorsan-skiva + (censur) till far.
Kollaget med dikt till mormor&morfar.
...skönt att man gått ifrån åldern då man tyckte det var roligare att få än att ge.
Gillar dock mest att ge till mig själv.. och den här julen har jag varit väldigt duktig på det ;P
beställde ju 5 skivor från
www.svenskaakademien.just.nu som jag trodde skulle komma idag,
men icke :( Nåja.. då har jag något att se framemot även efter aftonen :)

Förrutom det ser jag nog mest framemot Johans julklapp som han skickat från någonstans

i Asien (ingen koll, pinsamt nog). Det hade jag verkligen inte förväntat mig..
Antar att han förtjänar ett god jul och tacksms sen :)

Men äh.. nu ska jag gå och embalera (skoj ord) mina klapps.
VÄRME!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback