Freitag

Igår var en mer eller mindre trevligt händelserik dag.. på något sätt.
Den började väl inte sådär överdrivet bra med våran rektor som kom in i klassrummet några minuter efter att vi börjat och sa "lova att ni inte blir arg på mig.." med ett spelat oskyldigt ansiktsuttryck. Vi i klassen började genast ana oråd, eftersom det var lärarinnan som ganska ofta är hemma med sjukt barn vi skulle ha första lektionen. Så vi suckade lite granna innan vi lät rektorn komma med beskedet vi redan förstått skulle komma.. Jävligt skoj! Vi satt där 08:30, och nästa lektion började inte förrän 12:45.. Så vi lådsades plugga lite (eller jag lådsades, finns såna övermänniskor som lyckas plugga utan att läraren är där och puschar) till samlingen 9:50.

Efter samlingen lådsades jag plugga i någon kvart till och sen bestämde jag mig för att gå till sjukhuset och ta mina blodprov istället.. Så jag gick till sjukhuset på en kvart (så klart var det på "fel" sida av området.. så jag fick gå igenom hela skiten...igen), tog en nummerlapp och satte mig och väntade.. Blev lite orolig när där fanns ett flertal skyltar där det stod "var vänlig visa legitimation".. och det var något jag lämnat i skolan.. men det gick bra eftersom jag kan mitt personnummer och vet vad jag heter ;P Jag hade väntat mig att de skulle ta ett provrör, för det har funkat att ta flera test i samma när jag tagit test någon annan gång, så jag blev lite förvånad när doktorn (eller vad man är när man tar blodprov) plockade fram 5-6 provrör.. Men strong som jag är var det ingen fara :) sved till lite i en nanosekund när han stack in nålen.. men annars var det mest ganska coolt att höra hur blodet forsade in i rören ;P Fick en stor tejp bit i armvecket och var tillbaka på skolan cirka 11:20 där mina kamrater väntade förvånat på mig.. Jag med mina raketben ;P

Sen hade vi bläfranska som väl iofs var ganska soft men ändå helt äcklig... sämsta möjliga avslut på en vecka.. menmen, det är väl sånt man får leva med antar jag..

After that bar det iväg till Örbyhus och frisörFredrika.. alltid lika trevligt att få sig en pratstund med henne, hon är en så härlig person :) Hon beklagade sig bland annat på att hennes 6-åriga son hade fått hem något "pedagogiskt-troll med bok" som det var meningen att man skulle skriva om familjen den besökte, och vad trollet fick göra.. Det tyckte hon var ungefär hur löjligt som helst och kunde inte "låta bli att vara lite rebellisk" genom att pierca trollet i örat, och sy honom ett par moonboots ;P Dessutom blev ungefär hur glad som helst när hon hörde att jag skulle göra dreads, och berättade om hur hon hade gjort det på en kille vars föräldrar var "värsta högerpolitikern" hah.. så nu är jag bra sugen på att be henne göra dreadsen istället för Sofia. Det känns likasom liiite mer säkert att låta någon som gjort det förrut fixa det, än någon som ska läsa en instruktion från internet.. Men det känns taskigt mot Sofia bara ;/ Nåja... får se var det leder. tänker ju inte göra dem förrän i sommar.. så jag kan ju fundera ett tag till.. Behöver veta lite om Fredrika ö-ht. gör det fortfarande. .. och hur mycket det kostar isf.. Antar att det inte räcker med att låna ut mig själv som modell som hon också blir helt uppspelt över. Hut snygg jag skulle vara som dreads-brud och så vidare.. Men låter jävligt skoj när hon berättar om hur det är.. så frågar hon mig tänker jag absolut inte säga nej ;D

Sen blev jag löjligt glad över att hon frågade om jag gått ned i vikt, vilket jag nekade för det har jag inte.. Men då sa hon att det minsann ser ut så för jag fått smalare ansikte os.v... så jag kan ju hoppas i alla fall ;D Farväl kilon! Välkommen finkroppen!

Det blev till ett smärre äventyr att komma hem sedan också.. Jag visste att det gick en buss 16:00 och sen typ 16:30 (vilket visade stämma fullkomligt rätt) och skulle jag bara ha klippt mig hade jag hunnit med 16:00 bussen.. Men nu skulle jag färga och noppa ögonbrynen också, och då var Fredrika tvungen att skölja ut en annans kunds hårfärg mellan så jag blev väl lite småorolig.. Klippningen gick utan problem och sedan var det då dags för sjävla karusellen när Fredrika först la på färg på mina bryn. Sen fick jag gå och sätta mig och läsa, ständigt med ett öga på klockan som tickade sig mer över fyra och närmare halv fem. Men Fredrika sa att jag inte fick bli orolig så jag försökte bli det.. De 5-8 minuterna gick och det var dags för pinan. Noppningen. Gör ruskigt ont och sådär men jag var mest stressad så jag tänkte mer på det än på att ha ont.. Så var väl klockan 16:25 när jag var klar. Då skulle jag till Ica för att ta ut pengar, Fredrika skulle ringa till Ebba för att rådfråga om toning. Som tur var tittade vi på busstidtabellen före det, den visade att en buss gick 16:30 och nästa gick 17:45. Så Fredrika nästan skrek åt mig att springa därifrån så jag lämnade salongen 16:28 och sprang till busshållplatsen och fick lämna betalning och syrrans toning åt framtiden. När jag kom hem efter 20 minuter buss, 10 minuters promenad och 5 minuter bilfärd var syrran orolig eftersom morsan sagt jag skulle komma med 16:00 bussen.. men ja.. det gick ju bra till slut :)

Nu är det dags för helgnjutning (och städning). Värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback