Bloggdag

Egentligen skulle jag väl bara vilja ta en strap on liknande den som används i filmen seven (eller vad det nu är för äckligt jävla verktyg) och samtidigt som jag ger mig själv en smärtsam död genom att stöta den hårt i mig tills jag förblöder ge folk ett bildigt bevis på hur köttigt och sårigt jag har inuti.
Men det är ju sånt man måste hålla Jävligt tyst om, för jag fick ju bevis på att folk verkligen höra "Jo,tack" när folk frågar hur det är. Säger man "jag hade hellre legat på bårhus än sitta på den här bänken/stå i den här kön/och så vidare" blir man genast till någon man måste sluta bry sig om eftersom man ändå inte orkar med såna där deppiga typer. De bara förstör ju. För vad svarar man egentligen någon som faktisk erkänner att de inte har någon livsglädje, eller säger att "nejfyfan, jag hatar mig själv och mitt liv så mycket och det mår jag så sjukt jävla kukdåligt av". Såtn har vi ingen aning om så för guds skull, komihågattaldrigfrågaigen!!
Så nu spänner jag på mig leendet istället och berättar något roligt istället.
Först vill jag bara säga att jag är Så glad att Cissi är med i idol. För att jag är kanske inte som alla andra,
men jag uppskattar det som fan att någon tar och flätar in politik i ett så ytligt program som Idol 2006 (som jag egentligen inte följer av någon anledning förrutom Cissi). Först not ready to make nice, och sen I'm not gonna be (någonting) wife. Jag tvivlar om jag varit lika nöjd om det varit någon som flätat in högerbudskap i tävlingen, eller att jag ens skulle uppmärksamma det. Men det är en annan sak. Jag mös riktigt till när jag insåg Varför cissi sjöng just I'm not gonna be.... låten. Och när jag fick reda på att Dixie Chicks är ena riktiga Bush motståndare klarnade det genast för mig varför hon sjöng en låt som enligt mina fördomar inte alls hörde till hennes stil.. Hoppas hon får vara kvar länge :D
I veckan hade vi någon gubbe i skolan som föreläste om hur det hade varit att dokumentärfilma på Grönland. Han visade massa bilder på söta inuitbarn och på döda valrossar och sånt som han ville dela med sig av, och förrutom det hade han dessutom med sig de kläderplagg man använder där. Det var pland annat fårsockor, som man hade inuti de vattentäta sälskinnsstövlarna. Ovanpå det hade man isbjörnsbyxor. Dessa plagg var något man fick komma fram och känna lite på efter själva föreläsningen.. Jag och Sofia sprang glada i hågen fram och smekte på sälskinn och isbjörnspäls. Och såklart gjorde dessa pälsar som de flesta andra: fällde. Så när jag sen skulle slå mig ner på en stol under lektionen efterå hörde jag ett "Psst" från Tina bakom mig. När jag vänder mig om säger hon "Du har isbjörnshår på dina byxor" och börjar fnissa lite smått.. Heh. Tjaa.. det är ju inte direkt något man dår säga/höra varje dag så jag klandrar inte henne ;P Nu har jag sparat ett hårstrå och har det intejpat i plånboken.. Respect!
Annat leende får jag sprida en annan dag.
Värme!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback